Monday, January 4, 2010

BATU IKUT NABI TERBANG

Salaam kembali.
1. Melihat batu ini, ada tandatanya.. Apakah benar inilah batu yang ingin ikut Nabi Muhammad saw ketika isra'-mi'raj... Kalau benar kenapa tidak dapat kita melihatnya secara dekat2. Ada yang kata batu ini dalam kawasan larangan yang dikuasai yahudi, ada yang kata batu ini adalah yang telah dibina "Dome of Rock" (lihat gambar bawah) disekitarnya dengan tujuan tidak mengejutkan orang2 yang melihatnya... "seperti terjadi, seorang perempuan telah "terbersalin" apabila melihatnya dari dekat.."

2. Ada yang berpendapat gambar ini dan "foundation stone"(menurut istilah orang yahudi) dalam "Dome of Rock" (gambar bawah), tidak sama kerana ia dibina di zaman Khalifah Abdul Malik Bin Marwan pada abad ke-7 oleh Yazid Ibn Salam dan Raja Ibn Haywah Al-Kindi... sedangkan gambar batu terapung ini nampak seperti zaman moden berlatarbelakangkan kereta putih... ...atau apakah ini gambar "super-impose".

3. Sekali lagi kami ingin mengutarakan isu "focus" dan "outcast"... serta tamsilan yang menyinar disebalik isu ini.


Dengarkan dan cuba teliti..

Kami akan menghabiskan usia kami untuk menelusuri dan membuktikan yang ini...




4. Telah kami sebutkan adalah kurang wajar kita membesarkan pengkajian terhadap perkara2 "outcast" dengan meninggalkan "focus" dan amatlah malang sekali jika perkara2 yang begitu jelas terserlah kebenarannya namun kita tidak dapat menikmatinya.... duhai apalah hebatnya dosa2 kita...
5. Kembali kepada isunya... Jika benar seperti yang telah kita diajarkan, bahawa batu yang ingin ikut Nabi kelangit itu terus tergantung hingga sekarang... maka ini suatu mukjizat "visual" yang besar ujud pada hari ini, tanda kebenaran isra'-mi'raj makin dikukuhkan dan kebenaran Islam itu makin terlihat secara fizikal serta dihadapan mata.... Namun kerana ujian yang Allah telah tentukan, perkara "melihat batu tergantung diudara" tidak mudah kita perolehi... skandal penutupan tanda2 kebesaran islam ini suatu kemungkinan besar sengaja dilakukan supaya islam sebagai agama sebenar terlindung dari manusia.
6. Fokus kami adalah: "Ketika kita meyakini segala yang terjadi pada Nabi Muhammad saw, keluarganya, sahabat2nya, seperti yang telah diajarkan oleh guru2 kita, apa tidak terlintaskah di benak kita suatu keadaan dimana fakta2 kebenaran yang telah terlindung oleh penutupan2 dan versi2 ciptaan manusia beragenda "terutama pemerintah2 zalim" di sepanjang zaman, sehingga kita seperti tidak dapat melihat batu tergantung tetapi ia benar2 ujud dan kita mengetahui sipi2 tentangnya"
Cerita tentang Nabi Muhammad saw dan segala yang berlaku dizamannya serta riwayat2 asli yang tersimpan dalam khazanah2 ilmu peliharaan Allah, kisah2 perlarian keluarganya, pembawa2 ajarannya yang sebenar yang dihambat sepanjang sejarah... semua ini dapat kita hirup dengan "pengkajian oleh aqal murni" sebagai insan yang "mukhlis"(ikhlas) mengharapkan Allah akan membukakan maklumat sebenar, maka tiada alasan lagi kita tidak menemui versi asli: Muhammad dan kisah sebenar yang terjadi kepadanya..... kerana ia terang2 dapat di hidu oleh pengkaji2 mukhliseen yang menggunakan aqal... dan ianya dapat dihimpun,ditapis,dihubungkan dan dibentangkan diantara semua kitab2 yang ada dihadapan kita...Aqal yang sahih akan tetap mengenal... dengan syarat Allah swt mengizinkan...

Tidak mustahil menemui Nabi Muhammad saw dalam versi yang sebenar..... semoga Allah membimbing kita dalam penutupan2 dan kepelbagaian versi yang dahsyat ini... ameen.






No comments:

Post a Comment